torsdag 2. april 2009

Moves Peripheries

Jeg var i dag og så på forestillingen til andre klasse på UiS på danselinjen "Moves Peripheries".
Dette var en forestilling som var kombinert av mange forskjellige dansesjangerer.



Det var klassisk ballett hvor de viste et utdrag i fra balletten Raymonda. Den likte jeg veldig godt, de var veldig flinke. Den klassiske balletten ble etterfølgt av en moderne dans som heter In 5...and 7 hvor det virket som om danseren ble utfordret både musikalsk og danserisk ettersom at tellingen på musikken gikk i 5 og 7 i stede for 4 og 8, noe som forandrer på hele systemet. Denne koreografien var spesiell og litt morsom i begynnelsen. Det var egentlig knallbra! Denne ble laget av Peter Kyle (:

Favoritten min var jazzdansen Exit av David Byer. Både musikken og koreografien var helt ubeskrivelig bra! Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Gjennom hele koreografien fikk jeg opplevd alt mulig rart innenfor dansing. Jeg tror det gikk ut på en form for kranling som etterhvert bare utviklet seg til galskap.

Den siste dansen var Smile av Birgitte Bauer-Nilsen. Denne her var utrolig sær og rolig. Den handlet om tsunamien og hvordan menneskene oppfattet den og taklet situasjonen. Var svært rørende og trist....


Alt i alt så var denne en kjempe bra forestilling og jeg håper at en dag så vil jeg stå på scenen å danse slike fantastiske koreografier...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar